Incrius – vaste IT-partner van DiBO – Getuigenis
Ruim 40 jaar maakt DiBO reinigingsmachines en -systemen voor de professional die perfectie nastreeft. Machines die gekenmerkt worden door hun ongekende kracht en prestaties, ongeëvenaarde kwaliteit en betrouwbaarheid en een zeer lange levensduur. DiBO besteedt continue aandacht voor groen produceren en ondernemen en maakt daarbij gebruik van innovatieve en duurzame technologie.
Incrius: It-partner van DiBO Cleaning Systems
Zo groeide DiBO uit tot een groot bedrijf met meer dan 100 werknemers, verspreid over vestigingen in België, Nederland en Duitsland. Ongeacht de afstand moeten die medewerkers vlot kunnen communiceren én samenwerken, via een moderne IT- en communicatie-infrastructuur. Vandaag meer dan ooit, ook van thuis uit.
Niet alleen uitvoeren, ook meedenken
Dus nodigden de CEO, de nieuwe CFO en de CTO bij DiBO hun jarenlange IT-partner op de koffie uit voor een stevige brainstormsessie. “Enerzijds wouden we ons bestaand telefoniesysteem door Microsoft Teams (VoIP) vervangen”, vertelt John Burmanje, ICT Export Manager bij DiBO. “Anderzijds waren we benieuwd naar de mogelijkheden van werken in een gedistribueerde cloudomgeving, via oplossingen als Microsoft 365 en Power Bi. Onze CFO had daar al ervaring mee.”
Al gauw zat DiBO met zijn IT-partner samen en deed Incrius wat het bedrijf al ruim 20 jaar lang voor DiBO doet: niet alleen professioneel uitvoeren, maar ook blijven mee nadenken, adviseren en inspireren. Welke noden ervaart DiBO vandaag? En met welke nieuwe technologie kunnen die het best vervuld worden, met oog voor morgen?
Werken in de hybride cloud
Incrius bevestigde wat DiBO reeds vermoedde: het bedrijf evolueert best naar een meer hybride cloudomgeving. Een combinatie van eigen IT-infrastructuur en cloudservices, waarin medewerkers naadloos kunnen communiceren én samenwerken, waar ze zich ook bevonden. Makkelijk aan te passen aan toekomstige noden en in alle veiligheid.
“De informatie van Incrius kwam voor ons precies op het gepaste moment en versterkte nog ons al grote vertrouwen in de samenwerking”, vervolgt John Burmanje. Dus gingen beide partners ervoor. Incrius werkte met DiBO een complete oplossing op maat uit, die de IT-partner daarna hielp realiseren met maximale ondersteuning, ook achteraf. Bovendien werd de nodige opleiding ook door Incrius voorzien.
Iedereen toegang tot centrale bestanden
Om te beginnen, werd een groot deel van de bestanden van DiBO overgezet naar Sharepoint Online: een onderdeel van Microsoft 356, waarmee je je eigen intranetsite maakt om online bedrijfsnieuws, bronnen en dus ook files te delen. Zo zijn die databestanden centraal voor iedereen beschikbaar.
De bestanden van DiBO werden niet zomaar één op één gekopieerd, maar op aanraden van Incrius ook anders georganiseerd. Alleen op die manier zou DiBO immers maximaal de krachtige mogelijkheden van Sharepoint Online kunnen benutten. Tegelijk maken de medewerkers gebruik van OneDrive om bestanden in de cloud te bewaren.
Iedereen overal bereikbaar, via Microsoft Teams
Ondertussen troffen DiBO en Incrius samen de nodige voorbereidingen, om over te stappen naar VoIP; bellen via het internet dus. Dé redenen waarom DiBO daarvoor koos, waren dat je via VoIP altijd bereikbaar bent, ongeacht waar je werkt – thuis, op kantoor, onderweg – én dat internetbellen erg gebruiksvriendelijk is.
Aanvankelijk zou DiBO overschakelen naar Skype For Business. Maar ondertussen schakelde Microsoft zelf over naar zijn applicatie Microsoft Teams. Waarop Incrius snel adviseerde om meteen naar die nieuwe oplossing – de toekomst – over te stappen. Een slimme keuze, waar DiBO meteen vol vertrouwen en appreciatie in meeging. En dus verving Incrius alle Skype-licenties door exemplaren voor Microsoft Teams.
Altijd en overal bereikbaar via Microsoft Teams
“We waarderen het erg dat onze IT-partner geregeld proactief adviseert en héél snel reageert. Dat is ook een must in de snel veranderende IT-wereld van vandaag” John Burmanje, ICT Export Manager bij DiBO
Dagelijks werken in de cloud, via Microsoft 365
Tot slot bouwde Incrius een meer hybride, gedistribueerde cloudomgeving uit, waarin de medewerkers van DiBO zouden kunnen werken. Alle data staan op virtuele servers in het eigen datacenter van DiBO. Binnenkort krijgen die servers een VMware ESXi-upgrade, waardoor de performantie en bedrijfszekerheid verzekerd blijven.
“Daarnaast voeren onze mensen de meeste dagelijkse taken in de cloud uit, met Microsoft 365, waartoe de onlineversies van de Office-kantoorapps behoren, net als OneDrive en Teams, en met de crm- en ERP-oplossing Microsoft Dynamics 365. Dat laatste pakket wordt ondersteund door webservers en een SQL-server in Microsoft Azure. Dicht bij de lokale Dynamics-omgeving, waardoor werknemers er aangenaam en snel in kunnen werken”, ging John Burmanje verder.
“Zelfs om de ontwikkeling van het bedrijf op de voet te volgen, zetten we de kracht van cloudservices in” John Burmanje, ICT Export Manager bij DiBO
“Onze managers en verkopers maken dagelijks gebruik van dashboards in Microsoft Power Bi. Een oplossing die bedrijfsdata visualiseert en zo inzichtelijk maakt. Op die manier weten we in één oogopslag hoe onze onderneming evolueert.” IT-partner Incrius maakte dit waar samen met een gespecialiseerde Power Bi-partner.
“Het resultaat was precies de IT- en communicatie-infrastructuur die DiBO nodig had. We werken naadloos samen in één omgeving, die ook makkelijk aanpasbaar én maximaal beschikbaar en veilig is”, vat John Burmanje samen. Zowel alle gebruikers en verbindingen, als de e-mails en data zijn waterdicht beschermd, door een uitgekiende Incriusmix van oplossingen.
Wilt u ook in de cloud werken, uiterst veilig?
Voelt u dezelfde noden als DiBO? Maar hebt u nog geen IT-partner die met u meedenkt, vervolgens een sterk plan opstelt en dat daarna helpt uitvoeren, met maximale ondersteuning? Incrius staat u graag te woord. Contacteer ons vrijblijvend.