Ryhove – IT-ondersteuning speelt mee in professionalisering
https://www.incrius.be/wp-content/uploads/2020/12/trenrappot__header.png

Ryhove werkt sinds 2019 samen met Incrius voor de versterking en professionalisering van hun IT-departement. We laten Ryhove aan het woord om over dit geslaagd partnership te vertellen.

Peter Leyman, Directeur van Ryhove: “Ryhove is een maatwerkbedrijf dat in Gent en Merelbeke gevestigd is. Wij zijn een ex-beschutte werkplaats waar we zo’n 340 medewerkers tewerkstellen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Onze toegevoegde waarde zit in het aanbieden van werk op maat. Zo verpakken onze medewerkers food en non-food, maar bieden we ook assemblage en grafisch werk aan.”

“De subsidiërende Vlaamse Overheid heeft ons gevraagd om sterk te professionaliseren. Dan heb je een ondersteunend proces van IT nodig. Vandaar dat wij het noodzakelijk achtten om een beroep te doen op een externe partij met gepaste ervaring. Dat werd Incrius.”

“IT is op enorm veel verschillende domeinen actief in ons bedrijf. We hebben daar niet altijd een zicht op. We hebben ook niet altijd de juiste IT-competenties. Die hebben we daarom binnengehaald via Incrius. Onze mensen zijn daar alleen maar beter van geworden!” – Peter Leyman, Directeur van Ryhove

We Care

Zowel Peter De Winne, Account Manager bij Incrius, als Tim DeVriendt, Support & Project Manager, werken samen met Ryhove.

Peter De Winne: “Peter (Leyman) kwam oorspronkelijk bij ons aankloppen met een probleem met het netwerk van Ryhove. Nadat we dat probleem snel hadden opgelost, was het vertrouwen er snel. We zijn dan verder gaan kijken welke andere IT-projecten we konden opstarten om het bedrijf te helpen in de toekomst.”

“Binnen Incrius hebben wij een “We Care”-verhaal. Kort samengevat willen we onze klanten ondersteunen op regelmatige basis om proactief operationele IT-zaken op te nemen. We ontzorgen hen zodat zij sneller kunnen schakelen.”

“In het begin was er geen duidelijke visie,” bevestigt Tim. “Voor elk softwarepakket of nieuw IT-stukje dat erbij kwam, werden er nieuwe servers bijgeplaatst bij Ryhove. Maar daaraan zit natuurlijk wel een maandelijkse kost verbonden. Vanuit Incrius hebben wij dan gekeken hoe we het hele proces konden stroomlijnen, maar ook welke zaken we konden samenzetten én welke we konden afbouwen.”

Ondersteuning op maat van de klant

Tom Feys, Finance & IT Manager Ryhove: “We komen om de zoveel tijd samen met Incrius om te babbelen. We bekijken dan samen hoe we strategisch kunnen verdergaan in de toekomst. Dat gaat dan over infrastructuur, netwerk, applicaties, enz. Onze relatie is een partnership. Incrius adviseert en ontzorgt ons een beetje. Samen denken we na en bekijken we wat de beste oplossingen voor ons zijn in de toekomst.”

Tim: “Om Ryhove te ondersteunen in hun groei, hopen we de stabiliteit erin te krijgen op het vlak van IT. We willen ervoor zorgen dat iedereen dagdagelijks kan werken met alle oplossingen. Ook daarom is het belangrijk om iemand on-site te hebben. Die persoon kan alles wat sturen en kan beter aanvoelen wat de noden van Ryhove zijn. We willen echt weten waarmee de mensen bezig zijn en hoe we ze kunnen helpen om anders én beter te werken.”

Dat Ryhove beter geworden is van de samenwerking met Incrius bevestigt Peter Ryhove: “IT is op enorm veel verschillende domeinen actief in ons bedrijf. We hebben daar niet altijd een zicht op. We hebben ook niet altijd de juiste IT-competenties. Die hebben we daarom binnengehaald via Incrius. Onze mensen zijn daar alleen maar beter van geworden!”

Wil je zelf meer weten over hybrid en cloud, ben je benieuwd welke stappen je zelf kan ondernemen op je weg naar de modernere manier van werken of zoek je hulp bij het uitwerken van je toekomstvisie betreffende IT? Aarzel dan niet om ons te contacteren.