Exocet – Vlotte IT-migratie en dagelijkse ontzorging
Duroc maakt deel uit van de Exocet Groep en is gespecialiseerd in oppervlaktebehandeling en corrosiebescherming van metalen onderdelen. In 2014 nam Exocet Bodegraven Metaal over, een fabrikant van draadstangen, die sindsdien verzinkt worden bij Duroc. En in 2024 werd de groep nog wat groter dankzij de overname van Duracoat, dat plastic- en fluorcoatings tegen corrosie aanbrengt.
Aangezien IT een onmisbare rol speelt in zowel Duroc, Bodegraven als Duracoat, kwam bij zo’n groepsorganisatie wel het een en ander kijken. De groep rekende op vaste ICT-partner Incrius voor het vlotte verloop van hun IT-migratie. Ook koos Duroc-Bodegraven voor het We-Care pakket van Incrius om het dagelijkse IT-beheer mee op te volgen.
Van 3 tenants naar één Microsoftomgeving
Tim Stroobandt, IT-manager van Duroc, Bodegraven en Duracoat, vertelt waarom de groep nood had aan extra handen voor hun IT-migratie. “Vroeger hadden we bij Microsoft drie verschillende tenants: voor elk bedrijf één, met alle verschillende gebruikers. Dat was in de praktijk echter heel complex. Personen die voor alle drie de bedrijven werken, zoals ikzelf, hadden drie verschillende user accounts en de bijhorende licenties nodig. Bovendien was het ook niet vanzelfsprekend om data te delen tussen de diverse tenants.”
Al snel werd dus besloten om de verschillende tenants naar één M365-omgeving te brengen. Daarvoor klopte de groep aan bij Incrius, al sinds jaar en dag de vaste IT-partner van Duroc. “Uit praktische overwegingen kozen we ervoor om de tenant van Duroc naar die van Bodegraven te verhuizen”, legt Tim uit. “In die omgeving waren namelijk al virtuele servers opgezet om onze migratie van on-premise naar de cloud voor te bereiden. En de meeste mensen zijn actief bij Bodegraven, wat dit een logische stap maakte. Ook de tenant van Duracoat heeft Incrius ondertussen verhuisd. Het instellen en beheren van policy’s zal voortaan dus heel wat gemakkelijker verlopen.”
“Incrius adviseert ons steeds als ze zien dat er dingen kunnen veranderen en verbeteren. Maar het Incrius-team ontlast mij vooral: ze volgen erg veel op waarvoor ik zelf geen tijd kan maken. Een grote hulp voor de hele groep!”
Tim Stroobandt, IT-manager van Duroc, Bodegraven en Duracoat
Hybrid cloudstrategie
Bijna alle software die Duroc gebruikt, is geschreven door Emmanuel Hens, eigenaar van het bedrijf. Deze maatsoftware maakt het dus moeilijk om volledig naar de cloud te verhuizen. Voor Bodegraven is wel nog een migratie naar Azure gepland. De servers die vandaag on-prem staan, zullen dan integraal naar de cloud overgezet worden.
“Het hybride systeem werkt vandaag wel goed voor ons”, zegt Tim. “Het is wél de bedoeling om onze hele fileshare naar SharePoint en OneDrive te krijgen. Ook hiervoor doen we een beroep op Incrius.”
We-Care: periodiek IT-onderhoud door Incrius
Door de fusie van Duroc met Bodegraven, en later Duracoat, kwam er uiteraard ook meer werk op IT-manager Tim Stroobandt af. Daarom koos de groep voor een We-Care contract via Incrius.
Tim: “We-Care is voor elke klant van Incrius een stukje maatwerk. Je kiest welke diensten erin zitten en welke niet. Incrius zorgde sowieso al voor ons VPN-beheer, monitoring van onze servers, en onze volledige netwerkinfrastructuur en connectiviteit. Met We-Care komen daar nog heel wat zaken bij. Zo hebben we bewust gekozen om ook user awareness in ons contract op te nemen, net als het globale beheer van handtekeningen.”
“Maar het belangrijkste dat er via We-Care nog bijkomt, zijn de gebruikersproblemen. Als onze medewerkers problemen ervaren, bijvoorbeeld met Outlook of Word, dan zullen hun vragen in de toekomst rechtstreeks bij Incrius terechtkomen. Zo kan ik mij toespitsen op de globale IT-planning en zaken zoals de implementatie van software.”
“Phishing en dergelijke praktijken zijn vandaag alom aanwezig. Daarom vinden we het belangrijk om ook meer user awareness te creëren bij onze medewerkers. Een taak die Incrius via We-Care op zich zal nemen.” Tim Stroobandt, IT-manager van Duroc, Bodegraven en Duracoat
Ontzorging voor de interne IT-dienst
“De samenwerking met Incrius dateert al van voor mijn tijd bij Duroc”, weet Tim. “Zo’n lang partnerschap is alleen mogelijk als de samenwerking goed verloopt. Incrius is vlot bereikbaar en heel toegankelijk. We kunnen altijd bij hen terecht als we intern vragen of problemen hebben. Omdat Incrius onze servers monitort, nemen ze proactief contact op als zij bepaalde issues opmerken. Zo hoef ik daar zelf eigenlijk nauwelijks mee bezig te zijn.”
Heb jij meerdere Microsoft tenants die je graag wil samenvoegen of heb je interesse in ons We-care aanbod zodat je tijd overhoudt voor andere zaken?
Laten we samen op zoek gaan naar de oplossing die het best bij je onderneming past.
CONTACTEER ONS
Quite possibly you’ll like us
Ons kantoor
Dorpsstraat 19
BE-9270 Laarne
België
E-mail: hello@incrius.be
Tel: +32 9 231 26 88
Ondernemingsnummer: BE0418477301
maandag - vrijdag:
08:30 - 12:30 / 13:00 - 17:00
Recente reacties