Ryhove – IT-ondersteuning speelt mee in professionalisering

Ryhove werkt sinds 2019 samen met Incrius voor de versterking en professionalisering van hun IT-departement. We laten Ryhove aan het woord om over dit geslaagd partnership te vertellen.

Peter Leyman, Directeur van Ryhove: “Ryhove is een maatwerkbedrijf dat in Gent en Merelbeke gevestigd is. Wij zijn een ex-beschutte werkplaats waar we zo’n 340 medewerkers tewerkstellen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Onze toegevoegde waarde zit in het aanbieden van werk op maat. Zo verpakken onze medewerkers food en non-food, maar bieden we ook assemblage en grafisch werk aan.”

“De subsidiërende Vlaamse Overheid heeft ons gevraagd om sterk te professionaliseren. Dan heb je een ondersteunend proces van IT nodig. Vandaar dat wij het noodzakelijk achtten om een beroep te doen op een externe partij met gepaste ervaring. Dat werd Incrius.”

“IT is op enorm veel verschillende domeinen actief in ons bedrijf. We hebben daar niet altijd een zicht op. We hebben ook niet altijd de juiste IT-competenties. Die hebben we daarom binnengehaald via Incrius. Onze mensen zijn daar alleen maar beter van geworden!” – Peter Leyman, Directeur van Ryhove

We Care

Zowel Peter De Winne, Account Manager bij Incrius, als Tim DeVriendt, Support & Project Manager, werken samen met Ryhove.

Peter De Winne: “Peter (Leyman) kwam oorspronkelijk bij ons aankloppen met een probleem met het netwerk van Ryhove. Nadat we dat probleem snel hadden opgelost, was het vertrouwen er snel. We zijn dan verder gaan kijken welke andere IT-projecten we konden opstarten om het bedrijf te helpen in de toekomst.”

“Binnen Incrius hebben wij een “We Care”-verhaal. Kort samengevat willen we onze klanten ondersteunen op regelmatige basis om proactief operationele IT-zaken op te nemen. We ontzorgen hen zodat zij sneller kunnen schakelen.”

“In het begin was er geen duidelijke visie,” bevestigt Tim. “Voor elk softwarepakket of nieuw IT-stukje dat erbij kwam, werden er nieuwe servers bijgeplaatst bij Ryhove. Maar daaraan zit natuurlijk wel een maandelijkse kost verbonden. Vanuit Incrius hebben wij dan gekeken hoe we het hele proces konden stroomlijnen, maar ook welke zaken we konden samenzetten én welke we konden afbouwen.”

Ondersteuning op maat van de klant

Tom Feys, Finance & IT Manager Ryhove: “We komen om de zoveel tijd samen met Incrius om te babbelen. We bekijken dan samen hoe we strategisch kunnen verdergaan in de toekomst. Dat gaat dan over infrastructuur, netwerk, applicaties, enz. Onze relatie is een partnership. Incrius adviseert en ontzorgt ons een beetje. Samen denken we na en bekijken we wat de beste oplossingen voor ons zijn in de toekomst.”

Tim: “Om Ryhove te ondersteunen in hun groei, hopen we de stabiliteit erin te krijgen op het vlak van IT. We willen ervoor zorgen dat iedereen dagdagelijks kan werken met alle oplossingen. Ook daarom is het belangrijk om iemand on-site te hebben. Die persoon kan alles wat sturen en kan beter aanvoelen wat de noden van Ryhove zijn. We willen echt weten waarmee de mensen bezig zijn en hoe we ze kunnen helpen om anders én beter te werken.”

Dat Ryhove beter geworden is van de samenwerking met Incrius bevestigt Peter Ryhove: “IT is op enorm veel verschillende domeinen actief in ons bedrijf. We hebben daar niet altijd een zicht op. We hebben ook niet altijd de juiste IT-competenties. Die hebben we daarom binnengehaald via Incrius. Onze mensen zijn daar alleen maar beter van geworden!”

Wil je zelf meer weten over hybrid en cloud, ben je benieuwd welke stappen je zelf kan ondernemen op je weg naar de modernere manier van werken of zoek je hulp bij het uitwerken van je toekomstvisie betreffende IT? Aarzel dan niet om ons te contacteren.

VIGO – Zorgeloze wifi na stevige upgrade

“Het wifi netwerk van VIGO kreeg een stevige upgrade dankzij Incrius.”

VIGO Wifi upgrade Incrius netwerk Ruckus
VIGO – Helping people move on

VIGO helpt mensen graag vooruit in het leven. En dat doet deze Belgische specialist in technische orthopedie door elke patiënt de meest optimale rolstoel, prothese, schoen of orthese te bezorgen. Met zijn 500 medewerkers is VIGO uitgegroeid tot de absolute nummer één in ons land. Bovendien gooit ook de Poolse dochteronderneming van VIGO hoge ogen in de sector.

Het verouderde wifi-netwerk stond echter haaks op de groei en dynamiek van het bedrijf. En zo kwam Incrius in beeld. Zij implementeerden de bijzonder efficiënte Ruckus Wireless oplossing, die zorgt voor een betrouwbare connectiviteit in omgevingen met veel gelijktijdige gebruikers.

VIGO gebouw Wetteren Ruckus Wifi netwerk Incrius
VIGO – Helping people move on

“Onze gedateerde wifi-installatie, op sommige plaatsen meer dan tien jaar oud, was dringend toe aan een stevige refresh”, steekt IT-manager Dries Verbruggen van wal. “Zo werkten we met losstaande FAT Wireless Access Points en waren de toestellen sterk verouderd. Bovendien fungeren wij ook als datacenter voor onze Poolse collega’s. Kortom, we zaten met een erg traag en log wifi-systeem dat niet meer paste bij ons bedrijf. Een upgrade was dus meer dan welkom. Het project moest echter meer zijn dan alleen maar een opfrissing. Het on-premise kunnen draaien van de software, high availability, een efficiënte centrale beheerscontrole met goede tools voor alle vestigingen en een gemakkelijk uit te rollen systeem waren voor VIGO de belangrijkste vereisten.

Expertise en efficiëntie

Incrius denkt altijd mee met de klant en is grote voorstander van de Ruckus Wireless oplossing. “Toen ik me begon te informeren over de mogelijke oplossingen voor ons probleem, las ik veel goeds over Ruckus. Dit systeem is een mooie optie voor bijvoorbeeld Cisco Classic, en bovendien een pak goedkoper”, gaat Dries verder. “Ik was dan ook aangenaam verrast dat Incrius dit systeem kon aanbieden. En hun expertise werd al vanaf de eerste informerende gesprekken duidelijk. Incrius bracht onze situatie duidelijk in kaart en voerde een POC on site uit. Voor mij de beste manier om snel en efficiënt te werk te gaan. Al bij al nam het traject zo’n drie maanden in beslag, van het allereerste gesprek tot de uiteindelijke aankoop.”

Geslaagde samenwerking

VIGO bestelde bij Incrius 50 nieuwe Access Point toestellen en 2 virtuele controllers voor de beheerssoftware. Hiermee haalden ze een bijzonder efficiënt systeem in huis dat zorgt voor een pak minder configuratiewerk. Voor de uitrol van de Ruckus Wireless oplossing zorgde VIGO zelf. Ook de hosting doen ze in eigen beheer, een service die eventueel ook door Incrius kan worden voorzien.

“Ik ben erg tevreden over het Ruckus-product en de vlotte samenwerking met Incrius. Deze investering is trouwens goed voor 5 jaar want we hebben ook de nodige support gekocht op de toestellen. Zo kunnen we de komende jaren alvast op beide oren slapen”, aldus nog Dries Verbruggen.

Dries Verbruggen – IT-manager